Chcę podjąć pracę w Holandii

Podjęli Państwo decyzję o wyjeździe do pracy w Holandii. Poniżej wyjaśniamy jak zorganizowana jest praca tymczasowa w Holandii, jakie kroki należy podjąć by znaleźć zatrudnienie, jakie dokumenty są potrzebne i co warto/trzeba zabrać ze sobą wyjeżdżając z kraju.

Cieszymy się, że wybraliście nasze biuro. Jeśli wysłali Państwo do nas swoje CV, dział rekrutacji skontaktuje się z Wami jeśli Wasz profil będzie odpowiadał dostępnym ofertom. Po ustaleniu szczegółów oraz stawki brutto, poproszeni zostaną Państwo o dosłanie reszty niezbędnych dokumentów do przygotowania kontraktu. Prosimy pamiętać, że jednymi z warunków niezbędnych do przyjęcia do pracy są posiadanie własnego numeru telefonu oraz adresu mailowego. Bez nich nie będą Państwo w stanie podpisać kontraktu na portalu pracowniczym HelloFlex.

Każdy pracownik posiada na nim swój profil. Po tym jak potwierdzimy Państwa zakwalifikowanie się do pracy, otrzymają Państwo od naszego pracownika administracji link aktywujący na portal HelloFlex. Tam będą musieli Państwo jak najszybciej założyć swoje konto pracownicze i utworzyć własne hasło. Następnie administracja umieści tam Państwa kontrakt, po przeczytaniu którego podpiszą go Państwo elektronicznie (za pomocą komputera). 
Nasze biuro już od 2 lat operuje wyłącznie kontraktami elektronicznymi. Papierowe wersje to już przeszłość.Po ostatecznym potwierdzeniu firmy, w której będą Państwo pracować, nasz planner przekaże Państwu adres mieszkania, w którym będzie czekało miejsce na Państwa oraz dane firmy, w której będą Państwo pracować. 

Przyjeżdżając do pracy do Holandii należy zabrać ze sobą:

  • dowód osobisty (wg. prawa należy go zawsze mieć przy sobie) lub paszport, ważny min. 3 miesiące od daty rozpoczęcia pracy
  • prawo jazdy (jeśli się je posiada)
  • środki pieniężne na około 2 tygodnie
  • kołdra lub śpiwór
  • poduszka
  • prześcieradło

Zakwaterowanie i transport do pracy

Zakwaterowanie
Wychodzimy z założenia, że każdy kto, często pierwszy raz, wyjeżdża do pracy za granicą, chciałby by warunki mieszkaniowe były w porządku. Z tą myślą już od lat oferujemy naszym pracownikom głównie mieszkania w domkach szeregowych lub wolno stojących, w których maksymalnie może mieszkać 6-8 osób. Każdy dom posiada wyposażoną kuchnię, łazienkę i wspólny pokój dzienny, w którym znajduje się telewizor z polskimi kanałami, oraz możliwość podłączenia do Internetu.

Transport do pracy
Dbamy o Wasz transport na miejsce pracy i z powrotem udostępniając rower lub samochód w zależności od odległości do miejsca pracy. Istnieje również możliwość korzystania z własnego samochodu. Dzięki bardzo dobrze rozwiniętej sieci dróg i autostrad oraz wydzielonym ścieżkom rowerowym i płaskiemu ukształtowaniu terenu, korzystanie z ruchu drogowego jest przyjemnością. 

Umowa i wynagrodzenie

Wykorzystując nowe technologie, dzięki którym oszczędzamy czas i dbamy o środowisko, już od 2 lat operujemy elektronicznymi umowami. Po otrzymaniu wszystkich niezbędnych dokumentów, pracownicy administracji przygotowują umowę o pracę. Zarówno nasz koordynator, jak i Państwo podpisują ją elektronicznie (drogą komputerową). W tym celu muszą się Państwo zalogować do portalu pracowniczego HelloFlex. Wszelkie informacje na ten temat uzyskają Państwo w jednym z kolejnych maili już po potwierdzeniu zakwalifikowania się do przyjęcia do pracy.

Cotygodniowe wypłaty na konto
Nasze biuro dokonuje wypłat na konta pracowników w systemie cotygodniowym. Stawki ustalane są według CAO (układ zbiorowy pracy) obowiązującego u danego zleceniodawcy.

Ubezpieczenie i Numer BSN

Ubezpieczenie
Każdemu z Was oferujemy możliwość zawarcia ubezpieczenia zdrowotnego, obowiązkowego dla osób podejmujących pracę w Holandii. Już od wielu lat współpracujemy z tą samą agencją ubezpieczeniową, Holland Zorg (ENO). W razie nieszczęśliwego wypadku lub choroby pracownik może liczyć na naszą pomoc i opiekę lekarską. W tym roku tygodniowa stawka ubezpieczenia wynosi 22,40 euro. 

Numer BSN (dawniej: numer sofi)
Pomagamy wystąpić o przyznanie numeru BSN, który jest niezbędny do podjęcia legalnej pracy w Holandii (jeśli pracownik go jeszcze nie posiada). Jest to numer identyfikacji podatkowej i indywidualny dla każdej osoby. Numer BSN nadawany jest w miejscowym Urzędzie Gminy. Osoby, które nie posiadają jeszcze takiego numeru mogą liczyć na pomoc koordynatora, który zabierze ich do urzędu i pomoże dopełnić formalności. Wydanie takiego dokumentu nic nie kosztuje, jednak należy pamiętać, by go nie zgubić, gdyż za wydanie duplikatu urząd pobiera opłaty.

Pomoc i wsparcie

Opieka koordynatora
Zadba on o dopełnienie formalności związanych z umową, zakwaterowaniem, ubezpieczeniem oraz zapewni pomoc w nagłych wypadkach. Zapewniamy stały kontakt z pracownikami biura mówiącymi w języku polskim lub angielskim, w godzinach pracy biura.

Możliwość nauki języka holenderskiego
Prowadzimy kursy dla osób chcących uczyć się języka holenderskiego. Swoją chęć nauki można zgłosić u koordynatora. By móc starać się o miejsce na kursie należy pracować przez nasze biuro minimum 6 miesięcy.

Kursy BHP
Organizowane są one w porozumieniu ze zleceniodawcą.