=

FAQ

Często zadawane pytania

Słyszałem od znajomego, że do podjęcia pracy w Holandii potrzebny jest numer „sofi”. W jaki sposób mogę się o niego postarać?

Numer BSN, kiedyś nazywany numerem sofi, można porównać z polskim numerem PESEL lub NIP. Jest to numer identyfikacji m.in. z Urzędem Skarbowym, szpitalem oraz pozostałymi placówkami instytucji administracyjnych na terenie Holandii. O wydanie numeru BSN należy zwrócić się osobiście do Urzędu Miasta i Gminy w placówce najbliższej miejscu Twojego pobytu. Nie musisz tego robić sam. Nasi koordynatorzy umówią Cię na spotkanie w urzędzie  oraz pomogą w dopełnieniu tej ważnej formalności.

Nie wiem, co mam ze sobą zabrać z rzeczy przydatnych bądź niezbędnych do kilkumiesięcznego pobytu w Holandii. Czy macie jakieś wskazówki?

Oprócz najważniejszych dokumentów, jak dowód osobisty lub paszport oraz prawo jazdy (jeśli posiadasz), polecamy zabrać też wystarczający zapas środków pieniężnych za okres około 2 tygodni. Jeżeli nie posiadasz jeszcze numeru BSN, jego wyrobienie trwa od 2 do 3 tygodni i dopóki osoba nie posiada swojego numeru, prawo nie pozwala takiej osobie dokonywać wypłat. Z rzeczy praktycznych zabierz prześcieradło, poduszkę, kołdrę lub ciepły śpiwór. Warto jest też mieć płaszcz przeciwdeszczowy. Resztę niezbędnych rzeczy, np. sprzętu kuchennego znajdziesz w naszych mieszkaniach.

W jaki sposób dostanę się do pracy? Komunikacją miejską, czy mogę się z kimś zabierać?

Dzięki temu, że nasze mieszkania (najczęściej domki jednorodzinne) znajdują się w niezbyt dużej odległości od miejsca pracy, do pracy dojeżdżają Państwo udostępnianymi przez nas: rowerem lub autem firmowym. O doborze środka transportu poinformują Was nasi koledzy z działu planowania. 

Formularz kontaktowy!

 
 
Zobacz naszą poliktykę prywatności